29 april 2013

Söndagsstund

Igår var det söndag. Söndagen betydde loppisbesök, sällskapsspel och kaffe med en av mina systrar. En söndag med skoj, sol och slapp.


Några av de finaste jag har i skåpen, kastehelmi i orignalblå eller vad man ska säga,( inte den nytillverkade), koppar från Arabia av Ulla Procopé; Fiesta och Valencia, glaset är den större modellen av Kaj Francks klassiker Kartio och assietten som skymtar i förgrunden borde också vara Kaj Francks.


Ikväll har jag varit på ett möte om att köpa ekologiska råvaror direkt av prodeucenterna. Ingick flera "avtal", dvs beställde varor av flera producenter. Kände mig jättepeppad på hela alltihopa när jag körde hem. Hela konceptet går ut på att skippa mellanhänderna och att många producenter och ännu fler konsumenter samlas på ett ställe, det uppstår en slags tillfällig marknad kan man nästan säga. Det bygger också på att man betalar i förväg, man betalar så att säga för att producenten ska kunna producera det man beställt. Här kan du läsa mera om du blev intresserad! Detta är ett pilotprojekt och i juli får jag hämta upp mina första varor. Spännande!

2 kommentarer:

  1. <3
    Syster e som drack inte bara en balja kaffe ;)

    SvaraRadera
  2. Koselig med loppis og kaffe :)
    Fine kopper du har her !
    spennende med det økologiske prosjektet.

    Janne

    SvaraRadera