11 juli 2012

Uppdaterad kryddhylla

Har uppdaterat min "kryddhylla" med de nya plåtburkarna jag köpte på loppis-racet. Snyggt är det tycker jag. Tyvärr fick inte riktigt alla plats, så tog bort några burkar jag haft att stå där förut, måste hitta någon annan plats till dem. Den halva koppen är förståss ingen burk, men jag tycker den står så bra där och är så fin. Dessutom är den nostalgisk då den fanns på vår sommarstuga tills vi sålde den och jag tog över vårdnaden, tror att det var min farmors. Brukar i alla fall tänka på den som min farmors kopp!

I dagarna har vi rivit ut kakelugnen, kändes lite sorgligt. Den var ju så fin och tänk va mycket tid vi satte på att måla både den och murstocken bakom förra sommaren. Tyvärr värmde den allt för dåligt.
Det gick betydligt snabbare att plocka ner den än allt det där målandet. Men vilket skitgöra! Både vi och allt runt omkring blev ordentligt dammiga kan jag säga. I dag har vi sågat av väggen och ur golvet inför att få en ny spis. Väggen för att vi måste sätta några slags värmebeständiga skivor där och golvet för att vi måste gjuta så att spisen har något stadigt att stå på. Den nya spisen ser ut ungefär som denna (bilden har jag stulit från www.tulikivi.com

I augusti får vi den nya spisen, blir roligt att få in den så man får sätta tillbaka laminat, lister och möbler så tv-rummet blir fint igen, känns ganska trist att ett rum som borde vara färdigt inte alls är det i alla fall. Men men! Det är bara att fortsätta så blir det väl bara bättre får man tro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar