28 februari 2014

Bloggstinens

Nu är det dags kände jag. Nu håller jag på att få riktigt mycket bloggstinens. Det har varit mycket annat som hänt i livet och bloggen har hamnat långt ner på prioriteringslistan. Men jag tycker ju om att blogga så då ska jag göra det. Ser bloggen lite som en present till mitt framtida jag. En dokumentation över alla loppisfynd jag gör och över renoveringen och över inredarstudierna. Sen hoppas jag förstås också att det finns andra som tycker min blogg är värd ett besök.

Mitt detta första inlägg på detta år får handla om loppisfynden jag gjort sen mitt bloggande avstannade.


Den här bilden tog jag redan före julen. En hög med fina fynd jag köpte på olika loppisar. Igår tog jag fler bilder.

3 plåtburkar, den till vänster fick jag av min faster då vi besökte henne i Köpenhamn i mellandagarna. Den hade min farfar&farmor haft hemma. Sådant är alltid så roligt att få, speciellt eftersom jag inte hann träffa min farfar, han dog före jag föddes och min farmor hann jag endast träffa som lite baby.


Den här hittade jag på loppiset Fyndis i Vasa. Det var ett bord där som helt enkelt hade så mycket fina saker. Tycker att baksidan nästan är snyggare än framsidan. Av någon anledning går jag igång på texter från förr.


Denna burken hittade jag på en marknad på Island då vi var där över julen. Den är bara så himla charmig tycker jag. 

Undertill är den märkt: Made in England by James Pascal. Mitcham. Surrey

Denna hittade jag också på Island på en loppis vid namn Góði hirðirinn(=den goda herden, ett välgörenhetsloppis alltså) 
.Jag tycker den är helt fantastisk. Jag kunde inte lämna kvar den trots att den vara ganska stor.


Den är alltså en ljusstake som man ska hänga upp någonstans. Gäller bara att bestämma var detta någonstans skall vara. 

En Erik Kold burk och en emaljskål hittades förra helgen på en lokal tillfällig loppis. 

Alltid roligt när klistermärken från förr sitter kvar.

Den här hittade jag också före julen, från samma bord som tex Marmeladplåtburken. 

Det är ju också en ljusstake som ska hängas upp. Nånstans. Kanske i ett fönster!

På den lokala tillfälliga loppisen hittade jag också dessa från Rörstrand. Tyvärr endast en mattallrik och två kaffefat  utan koppar. Assietterna fanns det ju åtminstone 6 st av. Men våra lådor och skåp svämmar över av assietter så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem. 

Sockerskålen och gräddsnäckan lämnar i alla fall hemma hos oss. Det verkar som om jag börjar ha en samling av sockerskålar och gräddsnäckor... 
På tillfällig loppis före julen hittade jag dessa från Arabia, underbart mönster och bra pris så såklart fick de följa med hem.

"Mommas strykrumslampa" Inte min utan sambons. Denna har jag fått i present av min svärmor. Visst är man lyckosam då man får så söta saker i present. Sambon är inte lika förtjust i den som jag. Men jag får väl sätta upp den i mitt pysselrum, för något strykrum har jag tyvärr inte.



Också från förra helgen, så snyggt och så bra pris att det bara måste få komma med mig hem. Tyckte också att mönstret var bekant- hade jag inte ett glasfat med samma mönster hemma?

Javisst hade jag det. Det jag hade från förr saknade dock ställning. Kanske finns det någon där ute som vet varifrån faten härstammar?

Passar även bra tillsammans med ett annat glasfat på ställning jag hade från förr.

Min syster och hennes sambo, de är himla snälla. De gav mig detta spel i present. Hur charmigt är det inte!

Det går till så att man snurrar på den där grejen till vänster; en bokstav visas. T.ex. A, man drar sendan ett kort, på kortet står det t.ex. en film, den som först ropar upp en film som börjar på A får kortet. Och så fortsätter man. 


Hittade denna underbara julduk där före julen också!


Denna vet jag inte vad det är riktigt. Men riktigt dekorativ är den ju.

Hittade även en eftertraktad Husqvarna signatur skål med svart utsida! Men snäll som jag är gav jag bort den till syrran med sambo för att de vaktade katt och hus när vi var på resa under julen.

Den orangea plastskålen som syns på första bilden är från Fiskars. Jag gillar Fiskars plast men de är svåra att hitta, blir lika glad varje gång jag hittar någonting.

2 kommentarer:

  1. Jag kan köpa Rörstrand assietterna av dig, om du inte har plats för dem. Dom är superfina och jag behöver fler assietter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men det är klart du får, eller så kan vi byta grejer eller på nåt sätt :) Jag började prata om de då vi var på loppis men jag kom nog aldrig riktigt fram till saken, tänkte att de kunde vara nåt för dig!

      Radera