27 april 2012

Cognacsrummet

Före rivning, korridoren mellan väggen med två dörrar och den lilla skrubben med handfatet.
Före rivning, sett från gästrummet, men skymtar dörren som gick till lilla skrubben med handfatet till vänster och rakt fram ser man alltså väggen med två dörrar som gick tvärsigenom rummet.

Efter rivning, sett från gästrummet. Till höger syns dörröppningen till sovrummet, rakt fram typ är trappan.
Före rivning, sett från sovrummet.
Efter rivning,sett från sovrummet.
Efter rivning, Ovanför trappan efter att vi rivit bort väggen och skrubben (sett från trappan)


Förra helgen och helgen där före rev vi alltså på övervåningen, här ovan ser ni bilder, men det är svårt att göra detta utrymme rättvisa. Jag hade inte tagit någon bild från trappan före vi rev, men om jag hade gjort det hade man sett in i en vägg med två dörrar i om jag stått och tagit bilden på samma ställe som jag gjorde då jag tog den nedersta bilden.
Jag tyckte att jag tog många bilder före vi alls påbörjade vår renovering. Men ändå finns inte allt man skulle vilja på bild.
I alla fall var det så när man kom upp för trappan fanns där en liten trappavsats och så en vägg med två dörrar. Man kunde välja vilken man ville, men kom ändå in i samma L-formade korridor där man kunde gå till alla tre rum och där fanns alltså också en skrubb med ett handfat i. Skrubben och väggen är nu riven. Så nu när man kommer upp för trappan möts man av ett stort, ljust rum varifrån man kan gå rätt in i alla tre rum. Vi ska höja upp en del av golvet för som ni kan se är det olika höjd på golvet i det "nya rummet". Sen återstår en massa spacklande, målande, tapetserande osv före vi kan använda rummet som vi tänkt oss, det blir ett bibliotek/aula/cognacsrum :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar