21 januari 2013

Årets första fynd (?)

Jag är osäker på om jag gjort ett fynd eller inte. Men här är den åtminstone, sockerskålen jag kom hem med från gårdagens loppisrunda. Rundan innehöll endast två loppisar och tyvärr ganska skralt utbud. Men vid ett bås stod en man och plockade upp massor med nya grejer, däribland denna skål med lock av metall med urgröpning för t.ex. en sked. Av någon anledning fastnade jag för den och eftersom den endast var några euro fick den följa med mig hem. Enligt försäljarens prislapp är den funkis. Jag vet inte. Men den passar hemskt bra i hop med min sockerklo och någonstans ska man ju ha sockret då man får kaffegäster.


3 kommentarer:

  1. Visst har du fyndat, Sara! Sockerklon sitter ju som gjord i skålen, fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst :D Men ibland blir man förvånad över vad man fyndar, inte sant! Roligt att byråerna är likadana förresten, jag har köpt min i Vasa på Jupiter - återvinningsaffären.

      Radera
  2. En rigtig flot skaal og sukkertang, Sara.

    SvaraRadera