21 augusti 2013

Knubblingar

I början av sommaren köpte vi två stycken knubblingar och jag har inte ens visat upp dem här! Så nu kommer de, tillsammans med lite andra loppisfynd jag hittat de senaste veckorna.
Den fina orangea står i vardagsrummet och lyser upp de allt mer mörka kvällarna.

Men den silverfärgade har ännu inte hittat sin plats, men förmodligen hamnar den i sambons arbetsrum.
Knubblingen är kan man säga kusin med den än mer kända bumlingen. Innan jag träffade dessa visste jag inte att det fanns en lampa som hette knubbling. Men de är ju för snygga och namnet passar dem bra. Hur lyckades vi då hitta dessa? Jo vi fick äran att komma hem till ett par som köper och säljer. Nu skulle de flytta och de ville gärna slippa släpa med sig allt. De hade fler fina saker men man måste dra gränsen någonstans, för oss blev det dessa och några tavlor. Man kan ju tyvärr inte köpa allt som är fint, det ska ju få plats också.

Här är de senaste loppisinköpen samlade på en bild. Pippiboken köpte jag på Gotland för 10 kronor. Den är så söt och faller under kategorin retro då den är från 1966

Vem behöver inte en köks-robot liksom?

Förpackningen är mycket snyggare än själva "roboten". Jag hoppas på att den ska vara praktisk att använda!

3 skedar från Boda Buffé hittade jag på Gotland på röda korsets loppis.

Oj vad glad jag blev när jag hittade denna. En Husqvarna "Signatur" skål med svart utsida. I många år har jag velat ha en sådan men knappt sett någon. Ja egentligen var det sambon som hittade den då vi var in till en tillfällig loppis och jag tydligen tittade på fel saker först ;) Det är tur när han vet vad jag vill ha!

Undersidan; fina klistermärket sitter kvar!



Gummistövlarna var ett mycket praktiskt fynd tyckte jag. Att de är nokias borde ju tyda på kvalitet. De hittade jag på röda korsets loppis i Vasa för 5€

Min svärmor vet också vad jag gillar, den här Disney-brickan är det hon som köpt!
Mycket snart visar jag förhoppningsvis upp fler fynd, för i helgen är det nämligen Juthbacka marknad! Här kan ni se mina inlägg om Juthbacka från tidigare år:
2012: Saker från Juthbacka,  Bilder från Juthbacka och från 2011; Juthbacka saldot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar