28 september 2013

Livet är ett pyssel!

Som märks så har inte blogginläggen haglat tätt på sistone. Har haft så fullspäckat schema. Men mest med roliga saker! Skolan har börjat och förra helgen deltog jag i flera fester som gav mig tillfälle att pyssla! Eller nu förtiden kallas väl allt för DIY, låter kanske vuxnare än att pyssla. Men jag gillar ju att vara barnslig!

Jag gillar att göra kort och fixa fina paket så här kommer vad jag har fixat för presenter och kort på sistone. Jag gillar ju också att återanvända, så det betyder att jag har en hel del papp, reklam, påsar etc och saker jag köpt på loppis som bara ligger och väntar på att bli pysslade med.
Till en 7-åring vars stora intresse just nu är superhjältar belv presenten så här.
Kortet pysslade jag av svart papper och 7:an är ett glittrigt klistermärke. Stålmannarna klippte jag ut från en nachos-förpackning.

Påsen hade reklam för en affär på sig. Den täckte jag med batman bilder jag skrev ut från nätet och sen färglade. Oj va roligt jag hade med att färglägga! 

Barnsligt kul!
Till en 2-åring fixade jag presentinslagningen så här

Samma idé som på den andra presentpåsen, täckte reklamen med annat. Här har jag använt tejp för att skriva hans namn och "2" på varsin sida av påsen, på kortet försökte jag rita hans favortisaker + ballonger!


Så blev det även detta kort som alltså är ett "Lycka till i nya hemmet kort". Jag letade upp stiliserade bilder av möbler på nätet  (typ bilder av möbler man skulle färglägga) så jag skulle ha någonting att utgå från och så klippte jag sedan ut dem i olika färglada papper jag hade. Soffan och byrån består av marimekko reklam :)


Jag har även sytt på sistone, det är inte så ofta det har hänt på sistone. För fast än jag gillar att sy, att liksom skapa grejer så är jag inte särskilt begåvad på det, har inte tålamod. Ibland kommer vi inte riktigt överens; symaskinen och jag. Men denna gång lyckades det riktigt bra. Visar upp det jag sydde i ett kommande inlägg!

1 kommentar: