26 september 2012

Inspiration!

Idag började andra perioden på detta mitt första skolår. Denna period är det inredningsplanering som gäller. Under förra perioden spacklade, målade och tapetserade vi.
Det kändes väldigt roligt och inspirerande att sätta igång med inredningsplanering idag. Fast vi inte ännu hann göra så mycket, fast jag inte ännu vet helt vad den kommer gå ut på. Men det känns i alla fall som om man fick en rätt så bra koll på vad vi kommer att göra under perioden idag och det känns kul!
Vår första uppgift idag var att skapa ett koncept åt oss själva, detta gjorde vi genom att klippa ut saker och miljöer ur tidningar som vi gillade och sätta upp dem på ett papper. Väldigt roligt att få sitta och titta i tidningar och klippa och klistra och bara ta med det som man själv tycker är snyggt. För mig blev det självklart mycket retro och antikt, tex hittade jag en bild på den fantastiska pastilli stolen. Den slkulle jag mer än gärna ha!

Det var väldigt inspirerande att göra en sån grej! Det är roligt att leta inspiration.  Jag ska försöka leta reda på mera inspiration på nätet också. Jag tar gärna emot tips på inspirerande inredningsbloggar :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar