16 september 2012

Klädbytardag

Idag har jag besökt klädbytardagen på Malakta som Martha - kretsen jag är med i hjälpte till att ordna. Vi marthor hjälpte till att hänga upp kläderna och så hade vissa av oss bakat och fixat kaffe som vi sålde.

Klädbytardag är en helt fantastisk bra uppfinning tycker jag! Man tar dit sånt man vill bli av med och kommer förhoppningsvis därifrån med nya favoriter. Och inga pengar byter ägare, man byter bara kläder helt enkelt! Loppis i all ära, men nog är det skönt med ett sådant här jippo där liksom fokus inte alls ligger på pengar utan enbart på att återvinna! Hoppas på att fler och fler kommer till evenemanget i framtiden och att alla människor slutar slänga sådant som är i bra skick, bara för att man t.ex. tröttnat på det.Ge de till välgörenhet, sälj på loppis eller åk på en klädbytardag men snälla släng det inte!
Jag fick med mig en riktigt snygg klänning idag som jag ska visa upp så småningom!

För övrigt har sista tiden gått fort förbi, det har varit många och långa jobbdagar + skoldagar och så allt man vill och behöver hinna med därimellan, typ martha möten osv.
Men åtminstone har elektrikern varit här och jobbat mycket på sistone så snart har vi eluttag och lampor överallt! Vi har även börjat på att sätta upp hyllan i teve-rummet som vi köpte i maj, men vi har inte riktigt kommit fram till hur och var vi vill ha den. Så småningom! Förhoppningsvis finns det mer tid för hemmet i veckan som kommer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar