21 juli 2013

En söndag full av loppis

Idag blev det loppis dagen lång. Det ordnades gårdsloppisar på flera ställen samtidigt, så det var nästan lite stressigt!

Dessa kuddar köpte jag av vår kompis på hans gårdsloppis i Nykarleby. Vi kom lite sent till hans loppis eftersom vi åkte på några andra loppisar på vägen dit. Så vi missade den riktiga fyndchansen, men åtminstone fick jag ju kuddarna. Först tänkte jag bara ta den mönstrade men sen tog jag de blå och tänkte jag kunde använda innerkuddarna och köpa nya fodral, men nu när jag kommit hem med kuddarna har jag börjat gilla färgen på nåt sätt.

En turkos bricka av trä och dessa kryddburkar hittade jag tidigare på dagen. Kryddburkarna känns bekanta på något sätt, någon annan som känner igen dem?

Försäljaren av brickan sa att den var design och tog därför hela 2€ för den. Märkmingen under talar för att den är design och priset ja det kunde man väl inte alls klaga på.

Så blev det även en gammal tidning. Jag har väldigt lätt för att köpa gamla tidningar med bilder på fina saker i.

Det var så många bra bilder av fina dukningar i denna :)

Denna köpte sambon, en skål från Rihimäki glasbruk av Erkkitapio Siiroinen; "Kasperi"


Sen blev det även en hel hög med läsning eftersom det var så billigt, dessa inhandlades på en av många gårdsloppisar som ordnades i samma by och vi gick mellan alla loppisar så det blev tungt att bära, turen hade man då att hitta en bag med hjul för 3€ att lägga allting i så kunde jag dra runt alla fynden istället. 



Köpte även dessa nya sockor stickade av kvinnan som sålde dem, tyckte jag bra kunde understöda lokalproducerat!

Imorgon är en ny dag med nya loppismöjligheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar