6 juli 2013

Fynden från årets loppisrace i Purmo

Idag har jag och sambon tillsammans med våra vänner besökt loppisracet i den lilla byn Purmo som ligger i norra österbotten. Det var dock inte lika bra som ifjol. Ifjol var det över 60 försäljningsställen så vi hann ju inte ens med alla. I år var det 34. Ett av ställena var en bakluckeloppis både i år och ifjol, men i år var det kanske hälften så många föräljare där mot ifjol. Jag tror att en del av anlednigen till att det var färre försäljare i år var att det ordnades loppisrace på andra närliggande ställen. En annan faktor som spelade in i att det inte kändes lika bra i år var också att en hel del av försäljarna var med ifjol också och hade en del samma saker till salu.

De bästa fynden gjorde vi tidigt på dagen, på de första ställena vi besökte, så som bakluckeloppisen och de gårdar vi besökte före vi stannade och tog lunch. Sedan började det kännas urvattnat, någon annan hade hunnit före till fynden helt enkelt. Men inte kom vi hem tomhänta inte.


Detta var vad jag tog med mig hem, plåtburkar, plastburkar, glasburkar, porslinskålar, en bricka från Nilsjohan och en pall 

Katten Mannerheim ville också vara med då jag fotograferade mina fynd

Tre fina plåtburkar med svensk text, det första köpet jag gjorde idag.

Köpte fem av dessa plastburkar från Gustavsberg med röda lock. Charmiga.

NilsJohan brickan är kanske köpet jag är mest nöjd med idag. Men jag undrar över hur gammal den kan tänkas vara?

Men den här är jag också väldigt glad över, de brukar vara väldigt dyra och denna hittade jag riktigt förmånligt.

De här två skålarna/kopparna utan öra vet jag inte rikigt varför jag behövde, men de tilltalade mig, under den ena står det Fiesta import, någon som vet något mera om dem?

Så jag köpte ju alldeles tillräckligt även i år.
Här och här hittar ni förra årets inlägg om loppisracet  i Purmo!

1 kommentar:

  1. Loppisrace låter roligt...man undrar är det sälj så fort man kan eller köp så fort man kan man tävlar i....?=)
    Plåtburkarna gillade jag!

    SvaraRadera