8 juli 2012

det som införskaffades i Purmo

Detta hade jag alltså med mig hem från loppisracet i Purmo. Om du funderar vad detta loppisrace riktigt är för något ska du klicka på denna länk: loppisrace

Det första jag hittade var den fina skrivbordsstolen för hela 3€, på samma ställe köpte jag cykelkorgen som är underst. Efter det blev det bara mer och mer:
-trälådan med godisreklam,
-ett par skor
-en bok som heter hålligång med fantastiska bilder från 70-talet
-en stor brun typ ny väska för 1€(!)
-en sliten men charmig skrivbordslampa
-ett aarikka fat
-krokar av olika slag som ska upp runt spegeln som ska va i sovrummet, för att hänga smycken på, -två taxar som man ska ha typ kniven eller något på då man dukar fint(?)
-Tamara Aladins neongula vas "amuletti" (fast det var ju egentligen Jonas som köpte den)
och så plåtburkar förståss, för de får jag inte nog av, även om jag blivit lite mer kritisk när det gäller dem. Helst ska de vara ordentligt gamla och ha ett riktigt tilltalande yttre. Högst upp står en Paulig te burk som jag aldrig sett förr, den var rätt så ordentligt stor, under den är två burkar som man kunde stapla, så hade den röda lock. Såna burkar gillar jag. Sen blev jag ju överlycklig när jag kom fram till försäljaren med alla små kryddburkar och köpte en hel påse därifrån! Det var det det! Nu ser jag framemot Juthbacka och hoppas på att det blir en hel del andra loppisar före det!

Igår var vi på ett riktigt lyckat och trevligt 30års kalas, gick hem 5 tiden imorse så idag har det inte blivit mycket gjort. Men men, man har ju faktiskt semester så då får man ta lugna dagar ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar