19 juli 2012

Senaste fynden

En Riihimäki burk jag ropade in på auktion i förra veckan, det medföljde även en del annat skräp eftersom den var i en låda. 5€ kostade den. Har några likadana från förut, men ingen med metall-fastsättningen.

Ibland måste man tänka på sina familjemedlemmar då man shoppar också så jag köpte den här via findit.fi. Som tur var så var det inte heller långt att åka och hämta den. 20€ för Mannerheims klätterställning betalade jag.

De här fyndade jag på en gårdsloppis utanför Vasa. 1€/st betalade jag. Tycker de är mycket charmiga!

De här plastkopparna från Gustasberg fick jag i present av svärmor! Hon hade hittat dem på Kristinestads marknad till mig. Det var snällt av henne att köpa dem till mig, speciellt eftersom jag inte själv hann åka till marknaden.

Den här spaceade grejen är en köksvåg från förr, hittade den på Vasa loppisen Adam&Eva för 5€.

Så här ser den mer ut som en våg, är alltså meningen att den ska hänga på väggen. Nu måste jag bara hitta en plats på köksväggen till den.

Det har alltså blivit en del loppis och en auktion på senaste tiden. Igår var jag på en bakluckeloppis, fast jag köpte ingenting, jag var nämligen där och sålde själv, så det var ju bra att det inte blev några inköp. Då blir det liksom plus minus noll. Ibland måste man ju försöka tjäna ihop lite pengar till alla sina fynd också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar