22 juli 2012

Stugliv, traktorer och målning




Denna helg har jag:
-varit på skären/stugan (pappas och hans frus)
-träffat en faster till mig för första gången
-varit på en heldags släktträff
-badat bastu och i havet
-besökt Malax veterantraktor utställning
-köpt lotter och vunnit skedar
-fotograferat, bland annat på Närpes Teater
-besökt Yttermark UFs loppis, utan att göra fynd

På veterantraktorutställningen fanns även snygga mopeder att beskåda

Kom hem idag på eftermiddagen. Tänkte att jag skulle få någonting gjort här hemma, som t.ex. måla  uthuset. Men efter middag och mys med katten så fick jag besök en stund så det blev inte så mycket gjort. Gick i alla fall ut en stund för att slå in spikar, brädor på uthuset, de lossnar nämligen över tidens gång har jag förstått, så då måste man slå fast dem på nytt före man målar. Det började dock regna så då avslutade jag och gick in!

Imorgon ny dag, nya tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar