29 juli 2012

Snart är sommaren slut

Bankrån i pjäsen Du wida wackra wilda wäst
Ett säkert tecken på att sommaren nästan är slut är att igår var det sista föreställningen på Närpes teater. Jag var där igår och tog massor med bilder, mest på vad som hände bakom scenen. Det är roligt att fotografera där, vissa bilder blir väldigt bra! Fast ibland misslyckas det ju också, tycker det är roligaste är när man lyckas ta en bild just i en speciell stund, som när någon vrider huvudet så att ansiktet fångar solen i någon sekund t.ex. De bästa bilderna blir också ofta om modellen inte är riktigt medveten om att den blir fotograferad.

Kyrkogården i Du wida wackra wilda wäst
Ånglokomotivet "Kasköbessin" som tuffar in i Du wida wackra wilda wäst

Hur som helst, missade du pjäsen Du wida wackra wilda wäst i år och ifjol har du en ny chans nästa år! Det blir nämligen en tredje gången gillt för denna pjäs!

Andra tecken på att sommaren går mot sitt slut är att det börjar bli allt mörkare på nätterna och dessutom påbörjar jag min sista semestervecka imorgon, då blir det resa till Gotland, där ska jag göra en massa annat som inte har med målning och renovering och sånt att göra, men förhoppningsvis blir det en och annan loppis! Och bad i havet! Det saknar jag från då jag bodde på Gotland, allt badande i havet!

Semesta på Gotland! Snart kommer jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar